Aanbevolen stappen om de geestelijke gezondheid te beschermen tijdens het afsluiten van het Coronavirus

|

Vanaf de maand maart, nadat we ons realiseerden dat COVID-19 snel zijn tentakels in India spreidt, zijn onze levens in onzekerheid gedompeld. De door de overheid afgedwongen lockdown die daarop volgde, zette onze dagelijkse routines onmiddellijk uit de versnelling, en velen van ons hebben sindsdien moeite om in het reine te komen met deze veranderende situatie. Hierdoor is de impact op onze geestelijke gezondheid tijdens het afsluiten van het coronavirus enorm geweest.

Voor mensen met bestaande psychische problemen is het probleem groter. Voortdurende blootstelling aan nieuws en sociale media die benadrukken hoe het coronavirus levens in het hele land kost, kan u op het randje houden en symptomen van angst en depressie verergeren.

Kan een slechte geestelijke gezondheid uw immuniteit beïnvloeden?

Gezondheidsdeskundigen over de hele wereld hebben gesproken over hoe een verslechterende geestelijke gezondheid uw immuniteit kan verlagen. Hoge stressniveaus gedurende langere perioden zijn erg slecht voor de immuniteit van het lichaam tegen externe ziekteverwekkers zoals het coronavirus. Dit betekent dat stress en angst je kwetsbaar maken voor het virus.

Veelvoorkomende oorzaken van een slechte geestelijke gezondheid:

  • Onbeschikbaarheid van sigaretten en alcohol voor degenen die eraan verslaafd zijn
  • Moeite met het verkrijgen van voorgeschreven medicijnen tijdens de lockdown
  • Financiële problemen
  • Baan verlies
  • Huiselijk geweld
  • In de constante aanwezigheid zijn van iemand in het gezin met wie men een moeilijke relatie heeft

De voor de hand liggende vraag is nu: hoe kunnen we onze geestelijke gezondheid beschermen tijdens het coronavirus?

Geestelijke gezondheid en coping tijdens COVID-19

Beperk uw blootstelling aan nieuws

Laten we eerlijk zijn, de focus van elke krant die u leest of sociale media-websites die u bezoekt, is het coronavirus en het rampzalige effect dat het heeft gehad op ons leven. Het constant lezen van dergelijk nieuws verhoogt het risico op angst- en paniekaanvallen.

U moet voorkomen dat u het nieuws één keer per uur controleert en het gedurende vijf minuten beperkt tot één of twee keer per dag. Maak een vaste tijd vrij om het nieuws te lezen.

Zorg er ook voor dat u uw informatie uit betrouwbare bronnen haalt om blootstelling aan verkeerde informatie te voorkomen.

mediagroepen

Neem pauzes van sociale media

Alleen omdat u binnen blijft, geeft het u niet de licentie om 24 * 7 online te blijven. Net als het nieuws stelt social media je ook bloot aan informatie over het coronavirus. Bovendien is goed gedocumenteerd dat sociale media in grote hoeveelheden slecht zijn voor uw geestelijke gezondheid.

Als je op sociale mediagroepen zit (WhatsApp, Facebook enz.) Waar de informatie overweldigend is, overweeg dan om ze te dempen.

Blijf in contact met dierbaren

Als u alleen in uw huis en ver weg van uw familie opgesloten zit, bel ze dan elke dag op. Lange periodes van zelfisolatie doormaken kan moeilijk zijn, gebrek aan menselijk contact kan angstgevoelens en andere psychische problemen verergeren.

Gebruik apps zoals WhatsApp en Skype om, indien mogelijk, in contact te blijven met dierbaren via videogesprekken.

Beweeg en eet gezond

Beide dingen zijn gekoppeld aan uw immuunsysteem.

Laten we ons eerst concentreren op het dieet. Je bent wat je eet, dus zorg ervoor dat je verse groenten en fruit inslaat en een gezond dieet volgt dat het immuunsysteem stimuleert. Eet geen bewerkte voedingsmiddelen om uw lichamelijke gezondheid op zijn best te houden. Voeg kruiden zoals neem en kurkuma toe aan uw dieet.

Als het op lichaamsbeweging aankomt, als je de gewoonte had om vóór het coronavirus naar de sportschool te gaan of buiten te joggen, dan is het tijd om dingen te veranderen. Doe gewoon thuis lichaamsgewichttrainingen – ze zijn effectief in het verbranden van vet en houden u fit.

immuunsysteem

Gevolgtrekking

Negeer uw geestelijke gezondheid niet tijdens deze testtijden. Volg de genoemde tips om uw geest fit en wendbaar te houden. Blijf Veilig!

Leave a Comment